+36 92 511 280 studio@rgbgrafik.hu

Vállalkozást vezetsz?

Akkor magadnak is oda kell figyelned céged arculatára, megjelenésére.

Előfordulhat, hogy akad egy ügyes, lelkes kolléga, aki egyéb feladatai mellett jó ötletekkel, kreatív megoldásokkal járul hozzá a cég arculatának, marketingjének kialakításához, de hidd el, a gyakorlati megvalósítást ez esetben is érdemes tapasztalt szakemberekre bízni!

De, hogy az adott szakember munkáját – és ezzel költségét – a minimálisra tudd csökkenteni, ahhoz hatékony, gördülékeny együttműködés szükséges. Ehhez is kaphatsz néhány tanácsot alábbi cikkeinkből.

Hirdetés, szórólap – Hol kezdjem?

Minden vállalkozás életében eljön az a pillanat, amikor egy új megbízáshoz, bemutatkozáshoz, prezentációhoz vagy új vásárlók, partnerek megnyeréséhez készíteni kell egy szórólapot vagy hirdetést. Elsőre ez nem is tűnik bonyolultnak, de amint belevágunk, hirtelen kérdések és problémák hada sorakozik előttünk.

Aki még nem mozog ismerősen a grafikusok és nyomdai kivitelezők világában, annak szeretnénk segíteni pár hasznos információval.

  1. Igényes nyomdai kivitelezéshez szükséges a szórólap vagy hirdetés megfelelő előkészítése, mely grafikai/nyomdai tapasztalatot és megfelelő szoftvereket igényel
  2. A grafikus számára Neked kész szöveget, fotókat és céged arculati elemeit megfelelő formátumban kell biztosítanod.
    Fontos! A fotókat, grafikai elemeket NE (csak) a szövegbe ágyazva, hanem külön, kellően nagy méretű, nyers, vágatlan állományban is biztosítsd!
  3. Először a szöveges részt állítsd össze és azután tudsz a méretekben gondolkodni (A grafikus segít neked, hogy az adott szöveg mekkora felületbe fér bele és annak megfelelően tudsz dönteni, hogy kihúzol-e valamit a szövegből)
  4. Amikor szöveget írsz, ne akarj mindent egy szórólapra/hirdetésbe belezsúfolni! Nézd meg, hogy kinek szánod az anyagot és rövid mondatokban, felsorolásokkal mutasd be tevékenységedet. A szórólapon/hirdetésen akciót, értékesítési ajánlatot, árakat is megjelentethetsz
  5. Használj jó minőségű fotókat! “Zsebgéppel” kattintgatott, vagy internetről “összevadászott” képekből nem lehet minőségi anyagot készíteni. Szükség esetén vásárolhatsz a tevékenységedhez illő, jó minőségű ún. stock fotókat is.
  6. Írj egy jó főcímet (headline), ami arra ösztönzi a vásárlóidat, hogy tovább olvassák a szöveges tartalmat
  7. Örök és legfontosabb szabály minden anyagon az elérhetőségeknek szerepelni kell
  8. Mindig is beválik a módszer, hogy a kevesebb, néha több. Ez pedig érthető
  • a letisztult színvilágra = lehetőség szerint ne használj 2-3 színnél többet a szövegben
  • a rövid szövegekre = tömören, világosan, érthetően, egyszerű mondatszerkesztéssel írt szövegek, melyben kerülendő a többszörösen összetett mondatok használata
  • az egyszerű fotók használatára = elegánssá teszi az elkészült anyagot
Névjegykártyát, de milyet?

Amikor egy vállalkozás elindul, az egyik első feladat, hogy névjegykártyát készítsünk. A névjegykártya cégünk, valamint saját magunk megnyilvánulási formája. Úgy kell kinéznie, hogy amikor valakinek átnyújtod, bizalmat, minőséget, pozitív benyomást keltsen, egyszerű, átlátható és könnyen olvasható legyen.

Összegyűjtöttük mindazon szempontokat, amelyeket egy névjegykártya készítésnél (és már a tervezésnél is) érdemes figyelembe venni:

  1. A névjegykártya legfőbb funkciója az adattartalom. Így fontos, hogy olvasható betűmérettel és arculati stílusban legyenek rajta feltüntetve a tulajdonos adatai
  2. Fontos, hogy a névjegykártya tükrözze a cég arculatát, így a céglogó a kártya elengedhetetlen eleme. Ha kisebb céged, vagy magánvállalkozásod nem rendelkezik önálló arculattal, akkor is válassz egy tevékenységedhez passzoló képi elemet, amiről könnyen beazonosíthatnak.
  3. A név mindig legyen vastagon kiemelve
  4. A név alá a titulus kerüljön
  5. A z elérhetőségek a fentiektől elválasztva, a kártya alsó részére kerüljenek. Amit a bizalomkeltés miatt célszerű feltüntetni: postai cím, telefonszám, e-mail cím (a fax és webcím még nem kötelező, de a mai világban a webcímet ne sokáig halogassuk, az első teendők között legyen, hogy készít egyet vállalkozásának.)
  6. Arculati elemek közül minimális designelem használatával egyedivé lehet tenni a névjegykártyát
  7. Kétoldalas névjegykártya készítését nem javasoljuk, főleg ha mindkét oldalán fontos információk vannak. Kétoldalt csak akkor használjunk, ha az egyik oldal csak szimbolikusan az arculati elemeket tartalmazza, illetve azonos adatokat tartalmazó, kétnyelvű kártya esetén.
  8. A névjegykártya általánosan használt mérete: 9×5 cm fekvő formátumú vagy 5×9 cm álló formátumú kivitelezés
  9. A névjegykártya szokásos anyaga 300-350g/m2 műnyomó papír, de persze kellő fantáziával rengeteg féle kreatív alapanyag is használható – de ne felejtsük el, a különlegességnek ára van!
  10. A névjegykártya akkor lesz jól megjegyezhető, ha a céged arculatát látványosan tükrözi, viszont a design nem megy a tartalom rovására

Nézd meg az általunk készített névjegykártyákat mintaképpen és képzeld el a sajátodat! Mi megvalósítjuk rövid idő alatt! Szerkesztés és nyomás egy helyen!